lauravandijk.reismee.nl

Time in Sydney

Hi there! 

Ik dacht laat ik maar eens weer schrijven. Vooral nadat ik van vele een appje kreeg, “hoe is het daar nou?” “Geniet je een beetje?” Laten we dat even allemaal lekker in deze blog zetten! Ben wel lekker nalatig met mijn foto’s sorry daarvoor! Maar kan het niet meer bijhouden, kan nog niet eens mijn eigen cloud op orde houden laat staan dat ik het voor anderen kan doen.. 

Hoe is het hier nou? 

Ik weet nog voordat ik vertrek dat iedereen zei jij gaat naar het mooie weer, skipt de winter, geen kou dit jaar. Oja koud is het niet inderdaad, winter is het ook niet maar mooi weer is hier nog al afwachtend. In dat geval bedoel ik dat we exact nu de resten van de cycloon hebben die donderdag begon. Daarvoor hadden we gelukkig wel een paar mooie dagen! Naast de vele regen die we op het moment hebben en al hebben gehad zijn de temperaturen wel oke, maar lang nog niet wat het zou moeten zijn. Laten we hopen dat we een langere zomer hebben? Wil wel straks terug komen met een bruine kleur “kijk ik ben echt in Australië geweest!” 

Afgelopen maandag ben ik een level omhoog gegaan in het engels! Onwijs trots op mijzelf. Dat betekent dat ik nog 2 weken les krijg op het Advanced level. Genoeg over school want ik weet ook weer waarom ik geen opleiding meer wilde doen. Ben er eigenlijk wel klaar mee, hoe leuk ik het nu ook vind om het Engels goed te leren ben ik wel gewoon klaar met het “school leven”. 

Afgelopen weken bestond ook uit afscheid nemen. Vele die weggaan, op reis of terug naar huis. Lastig want met een aantal heb ik weken doorgebracht en worden echt vrienden. Al weet je dan dat je deze mensen ook weer terug gaat zien. Afscheid nemen blijft even lastig. Heb maar zo bedacht ik heb nu afscheid van iedereen genomen als ik straks wegga hoeft dat in elk geval niet meer! Altijd positief bekijken hier. 

Het mooiste aan afgelopen weken is ook dat ik heel veel memories weer heb gemaakt. Momenten met vrienden, momenten met mensen die je ontmoet, momenten die je alleen beleeft. Alles waar je ooit weer aan kunt terug denken met een lach. 

Nou nu genoeg met dat diepe gepraat! De dagen dat het hier mooi was heb ik vele diverse stranden bezocht, waarom altijd op het zelfde strand liggen als er nog zoveel meer zijn? Opera house nog paar keer bezocht natuurlijk. Wijntour in Hunter Valley gedaan, ja ja ik heb wijn geproefd! Geloof het of geloof het niet maar het is echt waar. Ow ja en ik vind er nog steeds niks aan (klein detail). Film gekeken, want dat is gewoon belachelijk goedkoop op maandag. Gebarbequet, op het strand, ja waarom niet? Hele gezellig dag gehad! Vele avondjes stappen met korte nachten, want ja volgende dag gewoon weer school natuurlijk! Oja en we hebben op school nog een Australian Wildlife Experience gehad! Vraag me niet wat de Nederlandse naam was maar ik heb een Lizard vast gehouden. Once in a lifetime! Nog een FreeTour in de stad gedaan. En dan eindelijk Dean Lewis gezien! Wat een ervaring is dat zeg, alleen naar een concert en gewoon compleet kunnen genieten van de artiest. Dean was echt fantastisch om live te mogen zien en dat hier in Sydney. Ergens nog een keer heerlijk wezen ontbijten bij een cafe dat om de hoek zit. De laatste daagjes nog even gemeet met een oud huisgenootje die nog een paar dagen in Sydney was te vinden. 

Nu nog maar 3 weken over in Sydney voor ik de bus opstap en aan mijn oostkust avontuur begin. Whaaa en ik kan echt niet wachten om te beginnen! Eindelijk reizen!! Want 3 maanden in 1 stad zitten ben ik wel een beetje gaar van nu. Maar eerst hebben we hier nog kerst en oud en nieuw. Momenteel staat de stad ook echt in het teken van kerstmarkten. Oja en dat heeft nog nooit zo raar gevoeld dat je in een short over een kerstmarkt loopt. Normaal had ik een dikke trui aan met een jas een sjaal en een muts waarschijnlijk. Oud en nieuw vier ik dit jaar met een aantal andere Nederlanders die ook in Sydney zitten oo een plekje dat maar echt een paar meter van de brug af ligt! Hebben jullie nou is geluk dat ik 10 uur vooruit lig. Mocht je dus nou echt niks te doen hebben dan kun je namelijk de lifestream kijken! (Sydney nye) 

Ja als je dus lang niet hebt geschreven wordt het automatisch ook een lange blog.. Gelukkig kan ik rustig schrijven op mijn (alweer) nieuwe plekje. Maandag moest ik verhuizen, level lager. Weer spullen ingepakt en uitgepakt, wennen. Voordeel ik hoef een trap minder voor de boodschappen nu! Mooi meegenomen hoor, mijn kamergenootje is nog niet gearriveerd en ik zou niet weten wanneer ze wel intrekt. Daarnaast kan ik dan wel lekker rustig nu schrijven aan de blog onder het genot van onweer en regen op de achtergrond.. Maandag wordt het 26 graden als het goed is weer! Met zon heel belangrijk. 

5 weken geleden bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om een kaartje op de bus te doen. Als ik ze allemaal tegelijk stuur komen ze vast allemaal tegelijk aan? Niet dus, een aantal hadden hem na 5 dagen binnen en van een aantal weet ik dat ze hem pas naar 4 weken binnen hadden. Nog sterker van een aantal weet ik dat ze hem nog niet eens hebben gehad! Naast het feit dat je hier een vermogen neer legt om een postcard te sturen is het ook nog is de kans dat ze kwijtraken in de post.. Gelukkig ben ik niet de enige die dat is overkomen. 

Mis ik Nederland nou? Nou sorry voor de mensen die ik nu heel hard teleur ga stellen misschien, nee helemaal niet. Misschien ben ik daar ook wel te kort voor weg, ben hier pas 2 maanden natuurlijk. Wel mis ik af en toe de Nederlandse mentaliteit, wat ik nu bedoel? Geen idee, bepaalde nuchterheid en gezelligheid denk ik. Alhoewel ontmoet ik hier ook mensen die je niet gauw gaat vergeten of wil vergeten want er zijn mooie momenten gebeurd of momenten waar je echt kramp hebt gehad van het lachen. Dat scheelt iedereen weet hoe het is om hier te zitten en dat geeft wel een bepaalde sfeer. Positief hoor! 

Oke laatste drie weken! Planning? Nou ja klein beetje dan, Boxing Day staat op de planning in elk geval. Beter als Black Friday heb ik begrepen en het duurt dan ook nog is een week! FreeTour in The Rocks, strand pakken ofcourse! Avondjes stappen. Terug meeten met een oud klasgenootje die nog even terug komt, en even shoppen! Joehoe en wat heb ik me daar toch zin in. Verassing ze doen hier overal Christmas sale dus gaat helemaal goed komen. 

Zo ik heb weer veel te veel gelult.. mensen die wel eens spraak berichten van mij krijgen zullen dit probleem wel herkennen,, Sorry no sorry! Maar daar mee ga ik nu wel lekker afsluiten. Duimen op de mooiere dagen en lekker genieten van mijn laatste weekjes in Sydney! 

See ya!

Reacties

Reacties

Yvonne

Ondanks dat wij veel contact hebben vind ik het wel heel leuk om jouw blog te lezen.
Je vertelt het zo lekker gezellig.
Dikke kus van mij.

Ina

Hoi Laura wat wordt ik vrolijk als ik weer zo'n bericht van jou kan lezen.
Fijn dat het goed met je gaat ,nog een paar weken en dan echt de wijde wereld in.
Groetjes

Ineke

Hey Laura, wat een verhaal, maar weer fijn om te lezen.Ja, nog even en dan gaat het volgende avontuur beginnen. Heel veel plezier en een dikke knuffel.

Gé en Loes

Hoi Laura,

Ik had zojuist een heel bericht geschreven en op "plaats bericht" gedrukt maar dat lukte niet. Zal het morgen weer proberen!!!

Doei mop

Gé en Loes

Hoi Laura, daar gaat ie nog een keer! Het is nogal wat info. Wat gaat die tijd toch snel. Je schooltijd alweer bijna om en ook fijn dat je een level hoger zit. Je klinkt wel ietwat ongeduldig! Ik denk dat het ook een goede basis is voor de volgende onderneming in "Down Under"!
Tja, ook nogal wat veranderingen, o.a. weer een verhuizing. Zal er wel bij horen mop! Wel jammer dat je afscheid moest nemen van een aantal mensen. Zoals je al zei: zij ook van jou!
Wat voor plannen heb je voor de Kerstdagen? Hoe wordt dat daar gevierd? We zullen proberen om jouw jaarwisseling live te volgen.
Met de Kerst gaan wij 4 dagen weg, naar Drenthe, niet echt ver?
In ieder geval wensen wij jou mooie Feestdagen en vooral plezierige dagen. Zal toch wel vreemd zijn. Hopen je snel te horen/zien.
Love you !!
Liefs
Opa Gé en Loes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active