lauravandijk.reismee.nl

Zoveel kan er dus veranderen in een week tijd

Hi there!


Zo veel kan er dus veranderen in een week! Afgelopen dinsdag ben ik verhuisd naar een ander studentenhuis na meerder nare ervaringen in 423 heb ik een goed contact en aanbod gehad om te verhuizen naar 617. Mijn huisbaas is heel erg fijn en had compleet begrip voor de situatie. Inmiddels heb ik begrepen nadat ik al wat meerdere dagen in 617 zit dat in 423 (mijn oude huis) meer problemen zich hebben voorgedaan en dat het schijnbaar helemaal geen “gezellig” huis meer is. Dan mag ik nu wel zeggen dat ik blij ben dat ik verhuisd ben naar 617. Nog altijd dezelfde straat en dezelfde buurt, even iets anders lopen naar de supermarkt en school maar dat is ook weer zo gewend. Hier heb ik 3 hele leuke huisgenoten van de 10 die er in totaal zitten. De andere compleet geen contact mee maar die zien we eigenlijk ook nooit, niemand van ons. Met deze mensen kan ik gezellig op de bank wat drinken en praten waarna ik opzoek was. Wel zijn ze een stuk rustiger en duurt het iets langer met het opgang komen van de echte gezelligheid. Maar iedereen heeft wel respect voor elkaar hier. Iets wat in 423 helemaal niet aan de orde was. Ik heb het na mijn zin in 617 en ben heel blij dat ik de keuze heb gekregen om naar hier te verhuizen!


Gelukkig gaan we gewoon nog even door met alle veranderingen. Ik dacht namelijk oprecht dat ik mijn route oostkust goed had uitgestippeld tot ik aan de praat raakte met iemand die iets meer verstand heeft van reisdruktes dan ik. Inmiddels heb ik mijn bus geboekt, mijn tour op Fraser Island en mijn tour op Withsundays. Kan nu al niet wachten om te beginnen! Maar zal toch moeten want ik vertrek echt pas 5 januari.


Afgelopen maandag had ik mijn eerste test dag voor het bepalen van mijn level in klas. Van level 1 tot 5 heb ik gescoord op level 4. Alleen deze week zou ik nog even meedraaien op level 3 omdat mijn klas volgende week pas naar level 4 gaat. Iets wat ik gek vond maar toch een kans gaf. Gister ben ik dan ook in gesprek geweest met mijn docent om te vermelden dat het voor mij echt te makkelijk is. Ik heb het level 4 al en mijn klasgenoten gaan hier nu pas voor leren. Ik kan niet leren van mijn klasgenoten en verveel me in de lessen. Dit heeft dan ook uiteindelijk geresulteerd in het veranderen van klas per aanstaande dinsdag.


Heel eerlijk ben ik nu wel even klaar met alle veranderingen. Vind het jammer dat ik wegga uit de klas want mijn klas is echt heel erg leuk maar als ik kijk naar het feit dat je er gewoon weg genoeg voor neerlegt en het dan ook te makkelijk is en niks leert is het gewoon weg zonde om te blijven zitten waar ik nu zit.


Nadat ik hier een moeilijke start heb gehad heb ik wel hele leuke mensen ontmoet hier. Heel toevallig ook een Winterswijker (voelt altijd goed). Verder zijn het over het algemeen Nederlanders die ik heb ontmoet en die mij gelukkig ook opnemen omdat ze het zelfde hebben meegemaakt. Mijn 3 huisgenoten waar ik goed mee kan zijn 3 Duitsers maar zeggen gelukkig allemaal “we willen engels leren dus geen duits voor ons” dat helpt echt heel goed in de sfeer hier mee.


School put trouwens wel uit! Doordat je niet gewend bent om alle dagen (3 uur de dag) intensief engels te praten put dat toch echt wel uit hoor. Daarnaast ben je in het hoofd nog steeds bezig met alle indrukken te verwerken en heb ik nou heel eerlijk in huis 423 niet fantastisch geslapen door de continuteit aan lawaai daar. Slaap ik hier in dit huis echt veel en ben ik ook echt moe.


Het weer begint hier langzaam beter te worden trouwens! Van bijna 24/7 regen naar af en toe zonneschijn. Gister zelf al op het strand gelegen en de zee gevoeld. Ja gevoeld want met 24 graden in de lente is de zee gewoon steen koud nog.


Donderdag avond mocht ik met het Nederlandse groepje (en Winterswijker) mee stappen. Ik was echt in shock! Want hier is het dus gewoon compleet normaal zelf water in te schenken aan de bar wat dan ook nog gratis is. Nou dat hoef je in Nederland niet te verwachten hoor daar betaal je gerust 2,50 euro voor een glaasje water. Al wist ik inmiddels wel dat water gratis krijgen in restaurants hier normaal is. Hier kun je ook je eigen alcohol/drinken mee brengen in het restaurant ook compleet normaal. Maar in de club had ik dit toch nooit verwacht!


Daar tegen over staat wel dat je op zaterdag hier niet wilt stappen omdat je al gauw 40 tot 60 dollar aan entree lapt. Een biertje al gauw omgerekend 6 a 8 euro kan kosten en een wijntje 10 euro. Voor 1 cocktail betaal je hier 15 euro. Maar het geluk voor mij is dat ik geen alcohol drink en in de geval daar totaal geen last van heb! Ik zeg heerlijk goedkoop stappen hier voor mij!


Reacties

Reacties

Bernadet

Hoi Laura,
Wat fijn dat de veranderingen goed uitpakken voor je.
Een hele fijne tijd.

Ineke

Jeetje, Laura wat een veranderingen en wat een verhaal.Maar super dat je nu je plekje hebt gevonden. Veel liefs Ineke

GĂ© en Loes

Hallo lieve Laura! Yvon en Ben zijn nu bij ons dus we waren al aardig op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen! Maar toch leuk om ze zo van jou te lezen! Je moet maar zo denken: het hoort er allemaal bij en het heeft zich toch ten goede gekeerd. Succes op school en nogmaals veel plezier en ook rust. Veel liefs opa GĂ© en Loes. Love you!

Gerald

Hey Laura...
Veranderingen zijn niet erg zolang ze maar ten goede zijn en zo klinkt het in jou geval wel zo! Grappig dat je zelfs daar een winterswijker getroffen hebt!! Ik ben benieuwd naar het vervolg van je avonturen en verhalen .... enjoy enjoy enjoy!! Groetjes Gerald

Marjan

Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt in je nieuwe studentenhuis! Het uitgaansleven is ook al ontdekt lees ik, maar de horeca zal niet veel aan jou verdienen begrijp ik. Komende weken dus lekker druk met school en misschien nog meer aanpassingen in je reis?
Je leert natuurlijk steeds meer mensen kennen die nieuwe info geven. Maar laat je niet gek maken.


Maar het belanrijkste is geniet volop van de komende tijd!

Bij jullie wordt het beter maar hier gaat het weer wel omslaan. Morgen kouder en veel wind. Denk daar maar aan als je lekker aan het strand lig
We kijken uit naar je volgend blog!

Lieve groetjes,
Gerrit en Marjan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active