lauravandijk.reismee.nl

4 dagen in Sydney

Hi Guys!

De eerste keer dat ik vanuit Sydney schrijf is ook een feit. Inmiddels is mijn 4de dag al weer aangebroken en terwijl ik dit verhaal typ zit ik lekker op een bankje bij de haven.

Je zou zeggen het is vast mooi weer daar? In de vier dagen dat ik hier ben heb ik maximaal 3 uur de zon gezien. En dat lag niet aan mij maar aan moeder natuur.. Gelukkig is er mooi weer in het vooruitzicht en gaat het ook weer iets opwarmen. Een jas is hier wel echt overbodig door de drukte in de stad is het eigenlijk best warm. Daarnaast als je ooit Frankrijk al is het gezien krijg je het ook wel warm van het naar boven en beneden lopen hier continu.. Maar echt ik dacht gelijk aan Frankrijk door alle heuvels.

De stad vind ik opvallend schoon terwijl er niet eens een overvloed aan prullenbakken staat. Bij de haven kun je dan ook prima zitten zonder dat je een overvloed aan meeuwen hebt. Je hebt ze wel maar niet zoals Scheveningen ze kent. Daarnaast heb ik hier ook al geleerd dat wanneer je de weg oversteekt waar geen lichten of zebra is of als je oversteekt bij rood dat hier dat gewoon illegaal is en daar hoge boetes op staan. Gelijk afgeleerd toen ik dat hoorde. Je hebt hier dan ook heel veel voetgangers stoplichten, zebra paden en loopbruggen.

Australië is ook van het links rijdende verkeer. Nou dat wist ik al maar het feit dat dus eigenlijk alles andersom is dan Nederland niet. De deur gaat de andere kant opslot, mensen lopen hier link op straat en ook de roltrappen zijn links. En dan sta je dus links op de roltrap als je staat en gaat rechts er langs. Heel eerlijk dat zit er nog niet helemaal in al heb ik daar nog wel even de tijd voor.

Aan mijn huisgenoten ben ik nog niet helemaal gewend. De normen en waarden is per cultuur echt gigantisch verschillend. Ik wordt nog raar aangekeken omdat ik rond half 7 eet. Voor ons heel normaal. Mijn 3 huisgenoten uit Italië beginnen pas om half 9 met koken. Ook dat is lastig de 3 huisgenoten uit Italië kunnen niet al te best Engels en praten onderling veel in hun eigen taal. Daarnaast 2 Fransen waarvan 1 gelukkig goed engels praat (mag ook wel als je de Cambridge volgt) en de ander echt geen verstand heeft van Engels en alles continu vertaald moet worden. Gelukkig zitten al deze mensen pas al een paar weken op school hier. Nevermind ik kan me gelukkig goed redden. Wel nog onzeker in de taal en kan daarom ook niet wachten om volgende week maandag te mogen gaan beginnen. Daarnaast creëer ik ook wat ritme er mee. Erg fijn want nu heb ik totaal geen ritme. Door de vele vrije tijd kan ik gelukkig wel optimaal herstellen van mijn jetlag waar ik echt wel last van heb en kan ik op eigen houtje de stad verkennen.

Ik moet nog wel heel erg wennen hier en het is onverstelbaar dat ik hier pas over 9 maanden vertrek. Maar ik kan ook niet wachten om het avontuur aan te gaan en te gaan reizen. Daar zal ik nog 3 maanden op moeten wachten. Voor nu eerst ga ik starten met school hopelijk leer ik daar nog leuke mensen kennen. Daarnaast hopelijk krijg ik ook nog een leuk kamergenootje. Opzich is het niet heel erg dat ik er nu geen een heb. Lekker mijn eigen ding doen.

Reacties

Reacties

Femke

Lekker bezig meis!!! Volop genieten!

Judith

Lekker van genieten!

Bernadet

Hoi Laura,

Je droom die nu werkelijkheid wordt.
En mooi dat we via jouw verslag mee mogen reizen.
Het gaat je goed.?

Karin

Alles wendt ?. Ga er vooral van genieten. 9 maanden gaat achteraf zo snel voorbij dat het wel 9 weken hebben geleken. Wij blijven genieten van jou leuke verhalen. Het is haast alsof ik de stad weer ruiken kan. ?

Irina

Super leuk om te lezen hoe het daar en met jou is! Heel veel plezier! Xx

Ineke

Hoi Laura, wat fijn om je verslag te lezen. En je te kunnen volgen hoe het is. En wat je zegt alles links even aan wennen. Veel liefs

Marjan

Leuk je eerste ervaringen te lezen. En zo te lezen red jij je eigen goed. Dat wordt dus uitkijken met oversteken. Doodnormale dingen zijn ineens anders. Over een paar weken zal het spreken je vloeiend afgaan. En wie weet leer je ook nog wat italiaans en frans. Heel vel succes op school. Ik kijk uit naar de volgnde update. Goetjes uit Den Bosch

Gé en Loes

Hey Laura! Zo te lezen is er nogal wat om aan te wennen. Word je daar Down Under behalve met de verschillen aldaar, ook nog geconfronteerd met gebruiken van andere nationaliteiten! Hoort er allemaal bij. Ook leuk dat je daarover kunt vertellen.
Wel fijn dat je een aantal dagen kunt acclimatiseren en je Sydney een klein beetje eigen te maken. Meer dan een klein beetje zal het zeker niet zijn, maar het begin is gemaakt.
Veel succes a.s. maandag (?) op school.

Veel liefs
Opa Gé en Loes

Erna Jansen

Hoi Laura,

Ga er lekker van genieten, en ik geniet van je leuke reis verslag?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active